آموزش تنظیمات صدا دوربین مداربسته هایک ویژن

صدا دوربین هایک ویژن

به طور کلی در ساختار سیستم‌های حفاظتی نظارتی، وظیفه اصلی دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته و انواع آن، گرفتن نور و تبدیل آن به سیگنال ویدئویی است. بنای طراحی سیستم‌های مجهز به دوربین مداربسته،‌ بر اساس ضبط تصاویر و ویدئو است. و هدف از استفاده از این سیستم جلوگیری از وقوع خطر و حضور افراد مزاحم در منطقه مورد نظر است. امروزه مجموعه کوچکی از دوربین‌های هایک ویژن وجود دارد که امکان ضبط صدا دوربین هایک ویژن را نیز فراهم کرده‌اند. چون با پیشرفت و رشد روزافزون تکنولوژی، نیاز بشر هم تغییر پیدا می‌کند و بیشتر می‌شود. تعامل دوطرفه در محیط کاری یکی از نیازهای کارفرمایان و کارمندان در این محیط است.

در سال‌های اخیر مجموعه کوچکی از دوربین هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا تولید و در بازار عرضه شده‌اند. این دوربین‌ها مجهز به سیستم ارسال و دریافت صدا نیز هستند و می‌توانند این نیاز را مرتفع کنند. متخصصان تولید محصولات امنیتی و حفاظتی، راه‌حل‌های مختلفی را برای دریافت هشدارها و اعلان‌های بلادرنگ را با استفاده از تکنولوژی‌های مختلفی ارائه می‌دهند. دوربین مداربسته هایک ویژن با ارائه یک لایه امنیتی اضافی، به پرسنل‌های امنیتی این امکان را می‌دهد که به طور فعال به رویدادها با پیام‌های سفارشی در زمان واقعی پاسخ دهند.

 

مزایای استفاده از سیستم دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا

صدای دو طرفه یک بازدارنده فعال برای جلوگیری از رفتارهای غیرمجاز و مزاحم گونه در مکان ‌ها مختلف با وسعت مختلف ارائه می‌دهد. انواع مختلفی از دوربین هایک ویژن صدا دار وجود دارد که در سیستم‌های حفاظتی مختلف به کار می‌رود. در سیستم‌های حفاظتی در ابعاد کوچکتر مانند محیط‌ داخلی یک دفتر، فروشگاه‌های خرده‌فروشی کوچک یا فروشگاه‌های بزرگ، دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن با نور صوتی و  چشمک زن می‌توانند اخطارهای صوتی را ایجاد کنند و در هنگام فعال شدن آلارم، نور چشمک زن ساطع کنند. همچنین به کاربر و پرسنل این امکان را می‌دهد که با افراد مختلف در منطقه مانیتورینگ ارتباط برقرار کند.

 

صدا دوربین هایک ویژن و مزایای ضبط صدا هایک ویژن

 

به کمک انواع دوربین‌ هایک ویژن با قابلیت ضبط صدا، در صورت شناسایی نفوذ برای جلوگیری از نفوذ بیشتر می‌توان هشدار خودکار و سریع از طریق دوربین را فعال کرد. برخی از دوربین‌های زیر مجموعه محصولات هایک ویژن، مختص مکان‌های وسیع مانند ساختمان‌های تجاری بزرگ که صدای قوی و دوربرد می‌خواهند، طراحی شده‌اند. اگر درحین خواندن این مقاله به کمک نیاز دارید و یا قصد مقایسه بین دوربین مداربسته های داهوا و هایک ویژن را دارید می‌توانید به صفحه اینستاگرام ما سری بزنید.

 

نحوه‌ی تنظیم صدا دوربین هایک ویژن

قسمتی از تنظیمات صدا دوربین هایک ویژن، مربوط به بخش نرم‌افزاری سیستم می‌شود. در این قسمت از مقاله پیشگامان برنابینان با این تنظیمات آشنا خواهید شد.

 

صدا دوربین هایک ویژن و نحوه تنظیمات صدای هایک ویژن

 

برای راه‌اندازی و انجام تنظیمات لازم بر روی دوربین هایک ویژن با ضبط صدا لازم است که از طریق آدرس آی‌پی دستگاه وارد صفحه تنظیمات دستگاه شوید. در صفحه باز شده ابتدا به سربرگ (Configuration ) بروید. سپس از تب باز شده در سمت پنجره مربوط به این سربرگ، بر روی گزینه video/audio بروید. حالا در پنجره سمت چپ بر روی تب Audio کلیک کنید. در پنجره باز شده در زیر این تب، در قسمت Audio Encoding  می‌توانید نحوه‌ی فشرده‌سازی داده‌ها را تعیین کنید.

یک سری از مجموعه‌های دوربین صدا دار هایک ویژن دارای میکروفن داخلی هستند و برخی دیگر نیز دارای پورت ورودی صدا هستند و می‌توانند صدا را از میکروفن خارجی دریافت و ارسال کنند. شما می‌توانید در پنجره مربوط به تب Audio نوع میکروفون داخلی و یا خارجی را مشخص کنید. از منوی باشونده مربوط به Input Volume می‌توانید میزان حساسیت صدا را تعیین کنید.

لازم به ذکر است که گاهی با افزایش میزان حساسیت صدا، تعداد صداهای دریافتی و نویزهای اطراف افزایش پیدا خواهد کرد بنابراین ممکن است صدای سوژه اصلی با کیفیت پایین‌تری دریافت شود. البته با فعال کردن نویز محیطی در قسمت Environmental Noise Filter می‌توانید میزان کیفیت صدا را افزایش دهید. در انتها می‌توانید با استفاده از دکمه Save تغییرات اعمال شده را ذخیره کرده و از صفحه تنظیمات صدا در هایک ویژن خارج شوید. در صورتی که قصد استفاده از دوربین‌های مداربسته داهوا را دارید پیشنهاد می‌کنیم به مقاله تنظیمات و قابلیت صدا دوربین مداربسته داهوا مراجعه کنید.

 

صدا دوربین هایک ویژن و قابلیت ضبط صدای دوربین مداربسته هایک ویژن

حرف آخر

هنگام خرید یک سیستم دوربین و استفاده از قابلیت ضبط صدا دوربین هایک ویژن، باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. به عنوان مثال نحوه استفاده از سیستم‌ مشخصات فنی دوربین مداربسته و محدودیت‌های محیطی که سیستم در آن نصب می‌شود. تنوع گزینه‌ها می‌تواند گیج کننده باشد و برای افراد ناآگاه، انتخاب دوربین‌های مناسب برای یک برنامه خاص ساده نخواهد بود. هر حلقه در زنجیره یک سیستم دوربین مدار بسته مهم است، از دوربین واقعی و عملکرد آن گرفته تا ملاحظات کابل کشی و برق. هر عنصر باید با هماهنگی با هم کار کند تا بهترین تصویر ویدئویی ممکن را ارائه دهد.

تکنولوژی دوربین مداربسته مانند دوربین colorVu هایک ویژن و تکنولوژیهای exir، poc و غیره پیشرفته و پیچیده است. برای نصب و راه‌اندازی صحیح و حتی ریست پسورد هایک ویژن نیاز به دانش تخصصی توسط نصاب دوربین مداربسته دارد. اگر می‌خواهید در محیط خانه و یا محیط کار خود از سیستم دوربین مداربسته استفاده کنید و نیاز به مشاوره دوربین مداربسته دارید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلگرام با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *