دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست و طریقه نصب آن چگونه است؟

دوربین مداربسته سیم کارت خور

احتمالا تا به حال به دنبال دوربین مداربسته‌ای که مناسب جهت نصب در مکان‌های بدون برق یا اینترنت باشد، گشته‌اید. دوربین مدار بسته سیم کارت‌دار که اغلب به آنها دوربین مداربسته سیم کارت خور یا تلفنی هم گفته می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه ” آموزش نصب دوربین مداربسته به صورت گام به گام ” مراجعه نمایید. در ادامه به تعریف بیشتر دوربین‌های مدار بسته سیمکارت خور و مراحل نصب دوربین سیم کارت خور و مزایا و کاربردهای آنها می‌پردازیم. با تیم برنا بنیان همراه باشید.

 

دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست؟

دوربین مداربسته سیم کارت خور تحت شبکه تلفن همراه یعنی 4G/3G کارکرده، سیگنال‌های تصویری و ویدیویی را به صورت بی‌سیم انتقال می‌دهد. به این ترتیب کاربر قادر است به ویدیوهای زنده در مکان‌های بدون wifi و برق دسترسی داشته باشد. البته در صورتی که سیم کارت 4G/3G تعبیه شده در دوربین مداربسته، دچار مشکلی شود به کاربر اطلاع داده خواهد شد.

اگر در حین فعالیت دوربین مداربسته آنتن و اینترنت قطع شوند، پس از وصل مجدد اینترنت می‌تواند کلیه رخ دادهای زمان قطع اینترنت، از طریق اینترنت سیم کارت به نرم افزار انتقال تصویر ارسال کند.

ویدیوی زیر درباره دوربین سیمکارت خور بدون کابل و عملکرد با وای فای و آنتن سیمکارت قوی توضیح داده است:

 

 

طریقه نصب دوربین سیم کارت خور

شاید تصور کنید که امنیت دوربین مداربسته سیم کارت خور، به فرآیند نصب پیچیده و حرفه‌ای نیازمند بوده و منجر به هزینه‌ی زیادی می‌شود. اما برعکس تصورتان، نصب دوربین سیم کارت خور بسیار ساده و راحت است. در ادامه مراحل راه اندازی این نوع دوربین مداربسته و فاکتور های مهمی که باید در نظر داشته باشید را ارائه خواهیم داد:

مرحله اول

مطمئن شوید که سیم کارت مورد استفاده در دوربین مداربسته شما از قبل فعال شده باشد. در غیر این صورت می‌توانید با تیم پشتیبانی فروش سیم کارت تماس بگیرید و سیم کارت مورد استفاده را فعال کنید. در برخی از دوربین مداربسته‌ تحت شبکه یا IP سیم کارت خور، هنگامی که دوربین مداربسته را برای اولین بار تنظیم می‌کنید، سیم کارت آن فعال می شود.

اگر دوربین مداربسته شما مجهز به یک درگاه سیم کارت باشد (بدون سیم کارت) باشد، باید به صورت جداگانه سیم‌کارت را خریداری کنید. توجه داشته باشید که این سیم کارت باید توسط دوربین مدار بسته سیم کارت خور شما پشتیبانی شود. همچنین مطمئن شوید که مکانی که در آن دوربین مداربسته خود را کنترل می کنید دارای سیگنال‌های تلفن همراه و سرویس داده‌ی خوبی باشد.

 

مرحله دوم

سیم کارت و باتری را به درستی در دوربین مداربسته سیم کارت خور قرار دهید. این کار را بر طبق دستور العمل انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است منجر به کار نکردن دوربین مداربسته (با درگاه سیم کارت) شود.

از آنجایی که دوربین های مداربسته سیم کارت خور 3G و 4G، به طور کلی از طریق باتری تغذیه می‌کنند، بهتر است دوربین‌های مدار بسته IP قابل شارژ را انتخاب کنید. به این ترتیب نیازی به صرف هزینه‌ی اضافی جهت تعویض باتری به طور مکرر نخواهد بود. البته در برخی از دوربین مدار بسته سیم کارت خور گزینه اختیاری صفحه خورشیدی وجود داشته و به راحتی می‌توانید دوربین مدار بسته را بدون نگرانی از منبع تغذیه نصب کنید.

 

مرحله سوم

در صورتی که بخواهید ویدیوهای حاصل از دوربین مداربسته سیم کارت خور را ضبط و نگهداری کنید. می‌توانید یک کارت حافظه micro SD را از طریق درگاه SD Card وارد سیستم امنیتی کنید.

 

مرحله چهارم

باید توجه داشته باشید که دوربین مدار بسته سیم کارت خور را حتما در مکانی نصب کنید که داده‌های تلفن همراه (cellular data) پوشش داده شود.

 

مرحله پنجم

اپلیکیشن دوربین مداربسته سیم کارت خور را دانلود کنید و دستگاه خود نصب کنید. معمولا فروشنده‌های این نوع دوربین مداربسته، اپلیکیشن رایگان دوربین مانند Reolink App را پیشنهاد می‌کنند؛ تا بتوانید از طریق تلفن‌های هوشمند، دوربین خود را کنترل کنید و بر تصاویر آن نظارت داشته باشد.

بعد از اضافه کردن دوربین مداربسته خود به اپلیکیشن می‌توانید به قابلیت‌هایی مانند تشخیص حرکت و تشخیص چهره ، تشخیص ورود غیرمجاز و هشدارهای فوری دسترسی داشته باشید. همچنین قادر به مشاهده‌ی تصاویر دوربین در هر زمان و مکانی خواهید بود.

 

دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست؟

 

کاربرد دوربین‌ مدار بسته سیم کارت خور

به طور کلی این نوع دوربین مداربسته که از مدل دوربین مداربسته وایرلس یا بیسیم هستند، برای نصب در مکان‌هایی که مجهز به Wifi نیستند، یا منازلی که امکان تهیه ی مودم را ندارند، مناسب است. از دوربین مداربسته سیم کارت خور می توان در نظارت وسایل حمل نقل عمومی مثل اتوبوس استفاده کرد. همچنین در خیابان‌ها و ورودی‌های اماکن چون خانه که امکانات اینترنت مودم محدود است، مناسب است. از آنجا که اینترنت این دوربین مداربسته از طریق سیم کارت تامین می‌شود، می‌توانید از آن جهت نظارت بر مزارع و جنگل‌ها هم استفاده کنید.

 

معایب دوربین‌ سیمکارتی

در صورت سرقت دوربین مداربسته شما، تمام تصاویر ذخیره ساز شده نیز به سرقت می‌رود، چرا که محل ذخیره سازی تصاویر در داخل دوربین (رم داخلی) می‌باشد. مدت زمان ذخیره سازی تصاویر محدود است و بستگی به میزان حافظه رم داخلی دارد اما معمولا به علت محدودیت فضا، این مدت چند روز است.

به علت استفاده از سیم کارت و پایدار نبودن آنتن دهی برخی از اپراتورهای همراه، ممکن است خیلی دیر از وقوع رخدادها مطلع شویم یا فرآیند انتقال و دریافت تصاویر بر روی گوشی تلفن همراه با تاخیر انجام شود.

 

جمع بندی

تا اینجا درباره دوربین مداربسته سیم کارت خور و طریقه نصب و کاربردها و معایب دوربین سیم کارتی گفتیم. اگر باز هم سوال دارید و علاوه بر دریافت خدمات دوربین مداربسته، می‌توانید با تیم برنا بنیان از طریق تماس با ما و واتساپ چت یا شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام ارتباط fرقرار کنید تا با خیال راحت از این نوع دوربین مداربسته‌ها در هر جایی که باشید به بهترین نحو استفاده نمایید. آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی زیر را برای دوستان‌تان ارسال کنید.

8 دیدگاه برای “دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست و طریقه نصب آن چگونه است؟

  1. فروشگاه اینترنتی kala1500 گفته:

    با سلام . در دوربین های سیم کارتی و رم خور محل ذخیره را میتونید فضای ابری یا Cloud انتخاب کنید . اینجوری با سرقت دوربین شما همچنان فیلمهای ذخیره را دارید . ضمنا استاندارد نصب دوربینهای وای فای یا سیم کارت نصب در ارتفاع غیر دسترسی و یا حالت مخفی هست . اگر رعایت شود احتمال دزدی بسیار کم هست . موفق باشید .

  2. Yahya گفته:

    سلام یه دوربین سیمکارتی دارم چگونه می‌توانم
    اینترنت سیم کارت را رو روی دوربین تعریف کنم؟

  3. نصرالله رحیمی گفته:

    سلام دوربین معموری خور دارم ولی سیم کارت نمیخوره چجوری باید نصبش کنم باید معموری بزارم‌توش ودائم با شارژر به برق وصل باشه

  4. ساحل مهدی پور گفته:

    درود دوست عزیز
    برای دریافت پاسخ به سولاتتون با کارشناسان مذکور تماس بگیرید.

  5. ساحل مهدی پور گفته:

    درود دوست عزیز
    برای دریافت پاسخ به سولاتتون با کارشناسان مذکور تماس بگیرید.

  6. ساحل مهدی پور گفته:

    درود دوست عزیز
    خواهش میکنم هر سوالی دارید با کارشناس مذکور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *